Categorieën
marketing

Wilt u uw website laten maken?

Als je een onderneming of iets anders begint, is het aan te raden om een website te laten maken. Dit is een ideaal visitekaartje voor je bedrijf. Als je dit gaat uitbesteden, is het natuurlijk wel belangrijk dat je goed communiceert wat je allemaal op de website wil hebben. De diensten die je aanbiedt, of de producten die je verkoopt, moeten natuurlijk wel prominent naar voren komen. In dit artikel enkele belangrijke aspecten die sowieso moeten terugkomen op je website.

Een goede contactpagina

Natuurlijk is het belangrijk om je website te voorzien van een zeer goede contactpagina. Het beste is om deze prominent naar voren te laten komen op verschillende plekken op de website. Je moet het de bezoekers van je website namelijk zo makkelijk mogelijk maken om contact op te nemen. Als dat iets te veel moeite kost, bestaat er namelijk de kans dat mensen van de website afgaan en overgaan naar de concurrent. Het is aan te raden om één grote contactpagina te hebben. Daar zet je dan alle mogelijkheden die je hebt om contact op te nemen uiteen. En op andere pagina’s zet je dan een verwijzing naar die contactpagina, zodat men daar snel terecht kan komen.

Website laten bouwen

Een duidelijke homepagina

Naast de contactpagina speelt de openingspagina ook een grote rol bij de website. De meeste mensen belanden namelijk niet op een specifieke pagina van de website, maar op de hoofdpagina. En daarom moet daar ook uiteengezet worden wat er allemaal op de website te vinden is. Met andere woorden: het moet direct duidelijk zijn wat voor website het is, wat je zoal aanbiedt en hoe men dit zeer snel op je website kan vinden. Dat is zeer belangrijk, omdat dit ervoor zorgt dat men sneller producten of diensten bij je gaat afnemen. Zorg dan ook dat ze vanaf de homepagina snel naar de belangrijke andere pagina’s van je website kunnen worden doorverwezen.

Eenvoud

Eenvoud is bij hedendaagse website erg belangrijk. Men is vaak in de illusie dat een website geavanceerd moet zijn, want dat zou er professioneler uitzien. Dat is echter een misvatting. Het is juist belangrijk om je te focussen op de eenvoud, want er zijn zoveel websites in de lucht. De kracht van onderscheiden ligt niet in geavanceerde websites maken, maar in het feit dat je je website een eigen identiteit moet geven. Dat zorgt ervoor dat mensen je onthouden en dat is goed voor een onderneming.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *